torstai 9. marraskuuta 2017

MY FUTURE: Kaaos saa loppua

Hieno piirros, eikö? :-D T. Sonja 25vee

No anywayys. Täällä on taas elämä sekaisin. Kovin sekaisin.

Budjetointi on mennyt jo ensimmäisen viikon aikana persiilleen. Minähän suunnittelin, että tämän kuukauden aikana lasken paljon törsään rahaa mihinkin asiaan, mutta eipä ole tullut kuitteja säilöttyä. Hermo kyseiseen touhuun meni jo ensimmäisenä viikonloppuna, kun tuhlasin baariin liikaa rahaa juodessani vtutukseen.

Nyt olen päättänyt, että laitan elämäni ensin kuntoon ja odottelen hieman rauhallisempaan elämäntilanteeseen, ja sitten aloitan vasta rahankäytön seuraamisen. Ahdistaa, että nyt menee muutenkin rahaa joka suuntaan muuton vuoksi. Joudun "ylläpitämään" tässä muuton aikana kahta eri asuntoa, tätä omaani ja sitten sitä uutta vuokra-asuntoa Raumalla. Tilanne rauhoittuu, kun saan muuton tehtyä ja tämän oman asuntoni vuokrattua. Kauhea muuttostressi muutenkin.

Lisäksi minulla on tällä hetkellä töitä kahdessa paikassa, ja ohella pitäisi käydä kouluakin. Päin persettä oikeastaan menee ja lujaa.. Ei vain aika riitä kaikkeen, mutta toisaalta, ei kai töistäkään voi valittaa. Mulla kävi siis niin, että sopimus piti loppua paikassa 1 juuri näihin aikoihin, joten olin ilmoittanut paikkaan 2, että minulle saa alkaa laittaa töitä taas sinne puljuun.. (lähinnä vain iltoja ja viikonloppuja).. Kävi kuitenkin niin, että sopimusta jatkettiin paikassa 1 Jouluun asti, ja minun on myös tehtävä minulle laitetut vuorot paikassa 2. Aika työntäyteiset kuukaudet tulee siis marras- ja joulukuusta.

Koulu on alkanut kärsimään töiden vuoksi, vaikka uskottelin, että pystyn handlaamaan sekä työt, että koulun. Kyllä se vain on niin, että osa-aikatyö koulun ohella menee, mutta täysipäiväinen kyllä ei. Niinpä olen suosiolla vain lopettanut jotkin kurssit, ja käyn ne sitten ensi vuonna uudelleen.

Henkisesti myös olen hieman pihalla, koska olen aika väsynyt kaikesta tästä kaaoksesta ja vielä tämän lisäksi on läpikäytäviä juttuja ihmissuhteiden saralla. Toivon, että muutaman kuukauden päästä elämä näyttää valoisammalta, mutta joitakin juttuja olen nyt funtsinut tulevaisuuden suhteen:

- En jatka sopimusta paikassa 1 enää Joulun jälkeen, vaikka pyydettäisiin. Opinnäytetyön voin tehdä heille.

- Ajattelin, että loppuvuoden työskentelen vain eräässä kaupassa, jossa olen työskennellyt viimeiset 8 vuotta. Tämä on hyvä työpaikka siksi, että saan itse päättää minä päivinä minulle voi laittaa vuoroja. Näin ollen pystyn käymään koulun loppuun niin, että pystyn myös tienaamaan samalla. Lisäksi monet kesät ovat nyt mennyt ihan "pimennossa", kun olen painanut 3-vuorotyötä tehtaissa kuin viitapiru.. Mutta nyt ajattelin, että olen kesän töissä tässä kaupassa, vaikka se ei liitykään omaan alaani juuri mitenkään. Haluan kuitenkin ottaa kerrankin yhden kesän "iisisti" ja hieman lomaillakin samalla! Tärkeintä on, että on jotain työtä.

- Haluaisin ensi vuonna repäistä ja lähteä ulkomaille viikoksi tai pariksi. Yksin. Elämäni ensimmäistä kertaa.

- Olen tajunnut, että en voi vaikuttaa toisten ihmisten käyttäytymiseen (ihmissuhteet menevät päin persettä), niinpä ainoa johon voin vaikuttaa, olen minä itse. Siispä aion keskittyä niihin asioihin, joista minä nautin. Kehittää itseäni ihmisenä ja löytää elämääni jotain asioita, jotka vaan ovat niin mua. Tulevaisuus pyhitetään siis itsekkäästi itselle ja omille jutuille! :-)

- Vaikka muutto jännittää, uudet tuulet uudella paikkakunnalla ovat varmasti hyvä juttu. Haluan sisustaa kodistani kivan ja sellaisen, jossa viihdyn. Lisäksi aion nyt tsempata sotkuisuuteni kanssa, ja oikeasti laittaa uuden asunnon siistiksi, hävittää ylimääräistä roinaa jne.. Tämä vanha asunto on eron jälkeen ollut sellainen "välivaihe", johon en ole juuri jaksanut panostaa.. Niinpä kaikki kaapitkin ovat olleet vaan täynnä kaikkea tarpeetonta roinaa, eikä tämä asuntokolo ole tuntunut viihtyisältä, omalta kodilta. Ärsyttää sellainen epäjärjestelmällisyys ja epäsiisteys, nyt haluan skarpata tämän asian kanssa!

- En tiedä missä olen viiden vuoden päästä, joten en usko, että oman asunnon ostaminen tulee ajankohtaiseksi vuosiin. Sen sijaan aion silti alkaa säästämään omaa asuntoani varten.

- Ensi vuosi skarpataan ja käydään koulu tosiaan loppuun.. Eikä oteta mitään työtarjouksia vastaan mistään.

- Haluan tutustua uusiin ihmisiin ja ylläpitää jo olemassa olevia, tärkeitä kaverisuhteita. Sen sijaan sellaiset ihmissuhteet, jotka minua eivät enää palvele, haluan jättää menneisyyteen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti